Vrijdag 8 Oktober - Reisverslag uit Mulund West, India van Cambreur College - WaarBenJij.nu Vrijdag 8 Oktober - Reisverslag uit Mulund West, India van Cambreur College - WaarBenJij.nu

Vrijdag 8 Oktober

Blijf op de hoogte en volg Cambreur College

07 Oktober 2016 | India, Mulund West

Vandaag zijn we allemaal opgestaan in een nieuw huis. Na ons ontbijt waren we direct naar school gegaan. De les was alleen wat anders dan normaal, namelijk Yoga. Voor sommigen was het een makkie, en voor anderen was het een hele opgave. De langzame bewegingen en de monotone geluiden van het yoga waren een compleet nieuwe ervaring. Daarna, helemaal 'zen', gingen we lesjes geven voor een indiese klas. Met behulp van de juffen van de klas leerden wij de kleine kinderen op spelenderwijze iets over Nederland. Sommige leerden de kinderen een paar Nederlandse woordjes aan en anderen deden de Kabouter Plop-dans

Het volgende op het programma was 'Indian Streetfood' klaargemaakt door de Indische leerlingen. Heel veel lekkere hapjes en daarna ook nog heel veel groeps fotos. Ook was er een taart voor Manans verjaardag, waar hij met zijn gezicht werd ingeduwt. Daarna hadden we een speurtocht door school, met een prijs op het einde. Bij het groepje waar ik in zat was er iets mis gegaan dus kwamen we niet verder dan de eerste hint, maar het was nogsteeds leuk.

Na de speurtocht gingen we gelijk naar het huis van Sangat, waar we met een grote groep gewoon een beetje ge-relaxed hebben en heel veel lol gehad hebben. We gingen met de auto naar het huis van Savya om de verjaardag van Manan te vieren. Het was gelijk gezellig en de Nederlandse en Indische maar ook internationale liedjes werden allemaal hard meegezongen en er werd veel gedanst. Er waren veel lekkere hapjes en iedereen heeft het geweldig leuk gehad met het meezingen (of eerder schreeuwen) en meedansen van alle liedjes. We kregen zelfs nog een hele maaltijd en daarna was er een moment dat alle opgebouwen spanning er even uit moest en bij veel mensen tranen te voorschijn kwamen. Daarop volgde dan ook veel opluchting en veel troosten en knuffels. Voor iedereen was het heel fijn om even alles te laten gaan en er was ook een goed groepsgevoel. Het was al laat toen we weggingen maar eigenlijk moet er goed geslapen worden voor morgen, als we in Mumbai een city trip hebben.

We hopen dat de volgende dagen net zo leuk worden als het nu al geweest is!
-Joas en Tom

• 08 Oktober 2016 - 08:37

Bram Thielen:

Wat een mooi verslag van de dag weer! Heel knap ook hoe jullie als groep nog hechter worden en er voor elkaar zijn! Veel plezier nog de komende dagen!

• 08 Oktober 2016 - 10:25

Laurens & Rose-marie:

Weer een goed begin van de dag zo te lezen. Iedereen die opnieuw in het andere gastgezin zijn plekje heeft gevonden. Mooi om te lezen hoe jullie genieten van alle programma onderdelen ook als je opeens hele jonge kinderen les moet gaan geven terwijl je groep acht had verwacht. Wat wordt er goed voor jullie gezorgd en stiekem willen wij ook wel van al dat lekkers proeven. Mooi zoals jullie met elkaar omgaan, elkaar steunen en het vooral te nemen zoals het is. Na zoveel indrukken is het goed even te kunnen ontladen. Een reis om nooit te vergeten. Geniet nog van de komende dagen!

Cambreur College

Wij zijn bezig met een uitwisseling tussen het Cambreur College en Smt. Sulochanadevi Singhania School te Thane, India. Via deze site willen wij alle mensen die meehelpen of gewoon benieuwd zijn op de hoogte houden! Wij vinden het leuk om elke dag een bericht te posten over wat wij allemaal beleven vele kilometers van huis in een totaal andere cultuur. Laat jij ook een berichtje achter voor ons?!

Actief sinds 09 Sept. 2016