India dag 1 - Reisverslag uit Kolshet, India van Cambreur College - WaarBenJij.nu India dag 1 - Reisverslag uit Kolshet, India van Cambreur College - WaarBenJij.nu

India dag 1

Blijf op de hoogte en volg Cambreur College

03 Oktober 2016 | India, Kolshet

Hallo iedereen!

Vandaag was onze eerste dag in India. Na een lange reis waren we allemaal erg moe maar veel tijd om uit te rusten was er niet. Sochtends moesten we namelijk al om 8 uur op school zijn. Na een gezellige ochtend bij onze gastgezinnen gingen we op weg naar school. Er kwamen al gelijk veel indrukken op ons af. Het viel ons op dat ondanks dat India een steeds meer welvarend land wordt er nog veel armoede heerst. Ook het verkeer zit zo anders in elkaar dan in Nederland, we keken onze ogen uit. Aangekomen op school begon het ochtendgebed wat erg indrukwekkend was. Daarna volgden we een paar lessen en vervolgens begon de trip door Thane. De eerste stop was bij het meer, het was hier erg mooi, de apen liepen los rond en er was een tempel. Onze tweede stop was bij de groentemarkt, wat ook erg leuk was. Na de trip door Thane gingen we snel naar huis om nog wat uit te rusten van de lange reis. Na een lekkere (en pittige) maaltijd gingen we op weg naar school waar we een welkomstceremonie hadden. Na deze welkomstceremonie werd er gedanst en gezongen. Ook kon je armbandjes en potjes laten maken. Na deze eerste indrukwekkende dag gingen we weer terug naar onze gastgezinnen waar we nog wat aten en kletsten om vervolgens lekker te gaan slapen.

• 03 Oktober 2016 - 19:51

Petra In't Groen:

Wat een warm welkom hebben jullie gehad. Meteen een stukje cultuur meegenomen vandaag. Hopelijk volgen er nog veel mooie dagen. Geniet er nog lekker van met zijn allen !

• 03 Oktober 2016 - 20:01

Angela Horsten:

Wat fijn om de reis door jullie ogen mee te mogen maken. De 1e dag was heftig met alle verschillende indrukken. Het weerzien met de Indiërs zag er bijzonder warm uit en ik ben blij dat ik niet in India hoef te rijden. Slaap lekker allemaal en maak morgen samen weer mooie nieuwe herinneringen!

• 04 Oktober 2016 - 09:00

Klas Duits Vwo 4:

Wat leuk dat jullie een blog hebben! Deze week zijn wij bezig met het onderwerp reizen. We hopen jullie te kunnen volgen. We zijn benieuwd naar jullie spannende verhalen.
    Viel Spaß!

Groetjes uit Dongen!

Cambreur College

Wij zijn bezig met een uitwisseling tussen het Cambreur College en Smt. Sulochanadevi Singhania School te Thane, India. Via deze site willen wij alle mensen die meehelpen of gewoon benieuwd zijn op de hoogte houden! Wij vinden het leuk om elke dag een bericht te posten over wat wij allemaal beleven vele kilometers van huis in een totaal andere cultuur. Laat jij ook een berichtje achter voor ons?!

Actief sinds 09 Sept. 2016