India dag 2 - Reisverslag uit Kolshet, India van Cambreur College - WaarBenJij.nu India dag 2 - Reisverslag uit Kolshet, India van Cambreur College - WaarBenJij.nu

India dag 2

Blijf op de hoogte en volg Cambreur College

04 Oktober 2016 | India, Kolshet

Hoi allemaal!
Vandaag moesten we weer vroeg op, want om 8 uur moesten we weer op school zijn. Iedereen heeft goed ontbeten en ging weer op pad. We begonnen de dag met lessen bijwonen. Iedereen volgde een andere les, van Engels tot scheikunde. Daarna hadden we nog wat tijd over tot de volgende activiteit, dus we speelden de Indische vorm van zakdoekje leggen. De volgende activiteit was sporten. We leerden drie Indische sporten en het waren allemaal verschillende en moeilijkere vormen van tikkertje met een heleboel regels. Het was interessant om te zien wat daar populair is en veel gespeeld wordt, maar het was wel heel warm. Hierna mochten we het Wilhelmus zingen door de microfoon voor de hele school (6.800 leerlingen). Daarna hadden we een pauze van 1,5 uur en iedereen at z'n lunch. Als laatste activiteit vandaag op de school, bezochten we een 'Indian Showcase'. Kinderen van 3 tot 14 jaar hadden de opdracht gekregen om over verschillende aspecten van India iets te vertellen op een creatieve manier. De kinderen waren super lief en ze hadden alles heel goed voorbereid. Iedereen vond het super leuk en het was zo interesssant, we hebben er veel van geleerd! Na deze leuke en leerzame ochtend/middag op de school, ging iedereen weer naar huis om even te eten en uit te rusten. We kwamen thuis aan. Iedereen ging apart naar huis en iedereen had tot 5 uur de tijd om te doen wat ze zelf wilden. Iedereen had in deze periode dus iets anders gedaan. Ik (Fleur) ging naar huis en de moeder vroeg gelijk of ik iets wilde eten. De familie waar ik verblijf is heel gastvrij waardoor je je gelijk thuis voelt. Nadat ik rijst met een speciale pannekoek en curry met mijn handen opgegeten had, gingen we ons klaarmaken voor de avond. We hebben heel veel gekletst waardoor we bijna de tijd vergaten. Ik (Jacky) ging ook naar huis, waar we ook meteen weer iets te eten kregen. De families zorgen echt heel goed voor ons. We kregen een banaan en een soort van aardappelkroketjes. Na veel kletsen, gingen ook wij ons klaarmaken voor de avond. Uiteindelijk kwam iedereen aan bij het winkelcentrum waar we hadden afgesproken. Iedereen van de uitwissling was ernaartoe gekomen. Het was een heel mooi, groot winkelcentrum met winkels die hetzelfde zijn in nederland (levi's, vero moda, etc.) en natuurlijk ook andere Indische winkels. Er was een winkel met traditionele kleding en sommige mensen hadden daar ook kleren gekocht. De meeste mensen besloten ook om in het winkelcentrum te gaan eten, dus we aten kfc, taco bell of mac donalds. Daarna gingen we naar een speelhal met allemaal games en hadden de Indiërs geregeld dat we gingen bowlen. Het bowlen was echt heel leuk en voor sommige van de studenten was het de eerste keer dat ze gingen bowlen. Dat was dus wel speciaal. Na het bowlen namen we afscheid en gingen we naar huis. Daar gingen we nog even kletsen en daarna naar bed.

Jacky & Fleur

• 04 Oktober 2016 - 20:22

Cisca:

Geniet ervan,het klinkt heel gezellig.

• 04 Oktober 2016 - 22:40

Antoinette Groeskamp:

Jullie verslagen én foto's laten zien dat jullie écht veel ervaringen rijker worden! Jacky, je zit erbij als een echte moeder met dat lieve meisje op je schoot. Je zou ze zo mee willen nemen, denk ik.
    En ik maar tegen jullie zeggen dat de cultuur zó anders is: lees ik Taco Bell, KFC, Mac Donalds. Hoezo anders?
    Geniet met volle teugen!

Cambreur College

Wij zijn bezig met een uitwisseling tussen het Cambreur College en Smt. Sulochanadevi Singhania School te Thane, India. Via deze site willen wij alle mensen die meehelpen of gewoon benieuwd zijn op de hoogte houden! Wij vinden het leuk om elke dag een bericht te posten over wat wij allemaal beleven vele kilometers van huis in een totaal andere cultuur. Laat jij ook een berichtje achter voor ons?!

Actief sinds 09 Sept. 2016