India dag 4 - Reisverslag uit Kolshet, India van Cambreur College - WaarBenJij.nu India dag 4 - Reisverslag uit Kolshet, India van Cambreur College - WaarBenJij.nu

India dag 4

Door: Sander & Philippe

Blijf op de hoogte en volg Cambreur College

06 Oktober 2016 | India, Kolshet

Hallo lezers!
Vandaag was alweer onze vierde dag in Thane, India. Vandaag moesten we extra vroeg opstaan omdat we een wandeling gingen maken door Yeoor, National park Sanjay Gandhi. We verzamelden voor de ingang en vanaf daar namen de locale bus verder het park in. Toen we waren uitgestapt werden we in twee groepen gedeeld, waar niemand zich aan hield, en onder begeleiding van een gids geplaatst. Vervolgens liepen we naar een klein en primitief dorpje. Onderweg was mevrouw Vaiju, de tto coördinator van de Indische school, gevallen en had ze haar enkel verzwikt. Met alle problemen van dien, heeft mevrouw Vaiju wel de hele dag meegelopen. Nadat we door het dorpje waren gelopen gingen we naar een klein schooltje. Op dit schooltje gaven onze Indiërs een klein toneelstuk en daarna gaven de kindjes allemaal bloemen en mooi gevouwen palmblaadjes. De kindjes leerden ons hoe ze de blaadjes vouwden, en vlochten heel mooi het haar van de meisjes. De derde stop was een soort van boerderij waar we een Indisch gerecht kregen, pav bhaji, dat heel pittig was. Daarna leerde de gids ons hoe we het land wordt geploegd. Ook lieten ze ons speciale mierennesten zien en allerlei andere soorten insecten. Na dit bezoek aan de boerderij liepen we weer terug naar een busstop waar we werden opgehaald en was het rond 13:00 uur. Hierna kregen we een vrije middag die we konden besteden met onze gastgezinnen en hebben we veel verschillende dingen gedaan. Sommigen gingen naar het  winkelcentrum om te shoppen voor bijvoorbeeld souvenirs. De rest bleef thuis om te rusten. Nadat de shoppers waren uitgekeken gingen zij naar een restaurant dat was geboekt door Karan. Om daar te komen hebben ze eerst wat kennis kunnen maken met het echte verkeer in Mumbai. Het eten was heel lekker volgens de meesten en na het eten was er natuurlijk weer een groepsfoto. Daarna ging iedereen weer naar huis om te wisselen van gastgezin. Afscheid nemen, kennis maken en daarna lekker slapen.

• 06 Oktober 2016 - 20:43

Bram :

Wat een belevenissen weer! Zag foto's van vandaag voorbij komen via de app, het zag er fantastisch uit. Heel veel succes en plezier bij de nieuwe gastgezinnen. En wees extra lief voor Vaiju (en natuurlijk voor tatiane en Ivar:)).

Cambreur College

Wij zijn bezig met een uitwisseling tussen het Cambreur College en Smt. Sulochanadevi Singhania School te Thane, India. Via deze site willen wij alle mensen die meehelpen of gewoon benieuwd zijn op de hoogte houden! Wij vinden het leuk om elke dag een bericht te posten over wat wij allemaal beleven vele kilometers van huis in een totaal andere cultuur. Laat jij ook een berichtje achter voor ons?!

Actief sinds 09 Sept. 2016